Home » D:News » Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale autorilor

Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale autorilor

Facebook a plătit furnizori de servicii pentru transcrierea mesajelor audio ale autorilor
Publicat: 16.08.2019
Facebook Inc. a plătit sute de contractanţi pentru a transcrie mesajele audio ale utilizatorilor, au declarat pentru Bloomberg surse care au solicitat păstrarea anonimatului.

Angajaţii companiilor nu au primit informaţii legate de locul în care a fost făcută înregistrarea sau cum a fost obţinută, menirea lor fiind doar de a transcrie, au spus sursele citate. Angajaţii au ascultat mesajele, unele cu conţinut vulgar, dar nu ştiu la ce a folosit Facebook transcrierile, potrivit Mediafax.

Facebook a confirmat că a transcris înregistrările, dar spune că a renunţat la aceste practici. „La fel ca Apple şi Google, am întrerupt această activitate acum mai mult de o săptămână”, a declarat marţi compania, care a precizat că utilizatorii utilizatorii au ales această opţiune în aplicaţia Facebook Messenger. Angajaţii companiilor implicate au verificat dacă inteligenţa artificială a Facebook a interpretat corect mesajele.

Mari companii din tehnologie, printre care Amazon.com şi Apple au colectat fragmente audio prin intermediul dispozitivelor folosite de consumatori, care au fost analizate de către operatori umani, o practică despre care criticii spun că nu respectă dreptul la intimitate. Bloomberg a raportat în aprilie că Amazon avea mii de lucrători din întreaga lume care ascultau înregistrări făcute de asistentul personal Alexa, cu scopul de a îmbunătăţi softwareul şi că acelaşi procedeu a fost folosită pentru Siri de la Apple şi pentru asistentul Google. Şi Apple şi Google au anunţat ulterior că nu recurg la această procedură, iar Amazon a spus că va solicita utilizatorilor să opteze pentru prelucrarea mesajelor.

Reţeaua socială, care tocmai a primit o amendă de 5 miliarde de dolari din partea Comisiei Federale a Comerţului din SUA pentru scandalul Cambridge Analytica, a negat că înregistrează utilizatorii din raţiuni de publicitate sau pentru a determina ceea ce văd oamenii în news feed-ul propriu. Directorul executiv Mark Zuckerberg a negat ideea în faţa Congresului.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase